Co ile wymieniać filtr paliwa i dlaczego?

Z reguły kierowcy pamiętają o wymianie filtra oleju oraz kabinowego. Pierwszy z uwagi na powiązanie z okresową wymianą oleju silnikowego, a drugi bywa, że dopiero gdy coś zauważą – przykry zapach w kabinie, mocno parujące szyby lub osłabienie wydajności klimatyzacji.

W samochodzie jest jeszcze filtr, który także jest ważny. Filtr ten zazwyczaj zachowuje pełną sprawność przez długi czas, zapewne dlatego bywa bagatelizowany przez właścicieli aut.

Chodzi o filtr paliwa chroniący silnik przed zanieczyszczeniami w benzynie lub oleju napędowym. Ale filtr paliwa chroni także przed cząsteczkami wody, a ta gdy nadejdzie mróz może sprawić duży problem. Uszkodzenie pompy wtryskowej oraz wtryskiwaczy to droga naprawa.

Co ile wymieniać filtr paliwa?

W zależności od producenta to może być co 30 tys. km, a nawet i 60, 100 lub 120 tys. km. Jeśli samochód dużo jeździ i napędza go silnik wysokoprężny, warto przyjąć zasadę wymieniania filtra paliwowego przy okazji każdej wymiany oleju.
Za najodpowiedniejszy okres w roku przyjmuje się przełom lata i jesieni, co motywowane jest pierwszymi przymrozkami.

Może zastanawiasz się nad koniecznością wymiany filtra paliwa to na zachętę opowiemy o wydatkach.
Koszty wymiany wtryskiwaczy oscylują w granicach tysiąca, a nawet tysięcy złotych za sztukę. Podobną sumę, z tym że za komplet, zapłacimy przy rozważeniu tańszej opcji regeneracji wtrysków. Jak widać są to znaczące kwoty, dlatego lepiej przestrzegać zalecanych przez producentów samochodów terminów wymiany filtrów paliwa.

Pomyśl jeszcze o utrudnieniach, gdy auto zepsuje się i trzeba będzie je zostawić u mechanika. Szkoda czasu, lepiej zająć się filtrem paliwa przy okazji rutynowego przeglądu i wymiany oleju.

Objawy zapchanego filtra paliwowego

Typowe objawy to przerywana praca silnika, motor traci moc, nie chce wkręcać się w obroty lub ma problemy z uruchomieniem. Oczywiście to jest prawdopodobne, że zawinił dawno niewymieniany filtr paliwa, ale nie ma 100% pewności.
W nowszych samochodach o wymianie przypominają odpowiednie kontrolki (także check engine) lub komunikaty na zestawie wskaźników. Bywa, że zalecają opróżnienie odstojnika z nadmiaru wody.

Możesz nie wymieniać filtra i sprawdzić kto pierwszy się zdziwi – mechanik, który zobaczy niewymieniany filtr od nowości przez XX lat, a może Ty, gdy zostawiając auto u mechanika usłyszysz ile trzeba zapłacić za naprawę 😉

My polecamy dbać o autko, bo jak to głosi stare powiedzenie – lepiej zapobiegać niż leczyć!

Jeśli masz samochód na sprzedaż zadzwoń do nas! Nawet jeśli myślisz o złomowaniu swojego auta, lepiej najpierw zgłoś się do nas. Może się okazać, że damy drugie życie twojemu autku, a Ty dostaniesz lepsze pieniądze!
» Prowadzimy skup używanych samochodów w Bydgoszczy i okolicach.
» Zajmujemy się skupem aut w każdym stanie i każdej marki.
» Po kupowany samochód możemy podjechać lawetą.

Z nami się dogadasz! Dzwoń śmiało!

789 243 984

789 243 182