Co ile wymieniać filtr kabinowy i gdzie jest filtr?
Filtr kabinowy, potocznie zwany filtrem przeciwpyłkowym, jest tanim elementem samochodu, który prawie każdy sam może wymienić.
Taki filtr pełni ważną rolę – oczyszcza powietrze wpadające do wnętrza auta. Może pomyślisz o oczyszczaniu z pyłków, tak jak niektórzy go nazywają. To też, ale ogólnie chodzi o kurz, alergeny, sadze.
Gdy filtr jest zapchany to słabnie siła nadmuchu, a pierwszym objawem są częściej parujące szyby w samochodzie.
Do tego może pojawić się nieprzyjemny zapach.
Czyli pogarsza się komfort jazdy samochodem, ale pamiętaj o wpływie na zdrowie! Wdychasz różne paskudztwa, które mogą wyrosnąć na filtrze – grzyby i bakterie.
Jak często wymieniać filtr kabinowy
Filtr kabinowy należy systematycznie wymieniać. Producenci aut podają zazwyczaj 15 tys. przejechanych kilometrów, a stacje serwisowe nawet 30 tys. Jeśli mało poruszasz się swoim samochodem to raz na rok warto zmienić filtr przeciwpyłkowy.
Rodzaje filtrów kabinowych
W sklepach można dostać zwykłe papierowe filtry, one są najtańsze. Ale dostępne są także wersje z dodatkową warstwą z filtrem węglowym. Są troszkę droższe, ale jeśli masz alergie to taki filtr jest dla Ciebie!
Poza tym warstwa węgla aktywnego lepiej pochłania szkodliwe substancje jak tlenki azotu, ozon, związki siarki.
Jak wymienić filtr kabinowy?
To jest pytanie na które nie ma jednej odpowiedzi 🙂
Nie jest to trudna czynność, ale filtr jest pochowany w różnych miejscach w zależności od modelu auta.
Niektóre samochody mają ukryty filtr pod przednią szybą. Nie jest trudno wydostać zużyty filtr i włożyć nowy. Tak mają zazwyczaj starsze modele:
Audi A3 I, Audi A4 (B5), Audi TT I (8N), BMW serii 3 (E46), Ford Focus I, Ford Mondeo III, Mercedes klasy A (W168), Mercedes klasy C (W203), Opel Vectra B/C, Peugeot 206, Peugeot 307, Peugeot 406, Seat Toledo II, Seat Leon I, Skoda Octavia I, Volkswagen Golf IV/VI, Volkswagen Passat B5.
Inne modele mają ukryty filtr za schowkiem od strony pasażera. To też zazwyczaj jest bardzo prosta wymiana, najczęściej wystarczy odczepić uchylany schowek i odkręcić jakieś pokrętło z jedno lub dwa. Przykładowe modele: Chevrolet Lacetti, Daewoo Nubira II, Fiat Punto II, Fiat Grande Punto, Kia Cee’d, Kia Carens IV, Opel Astra G/H (II/III), Renault Megane II, Renault Laguna II, Seat Leon II, Skoda Octavia II, Toyota Corolla E12, Toyota Avensis II, Toyota Yaris I/II, Volkswagen Up!, Volkswagen Polo 9N, Volkswagen Golf V, Volvo S80.
Ale nie wszystkie auta mają tak prosto!
Całkiem upierdliwe jest umiejscowienie filtra w okolicach pedału gazu, to w modelach: Citroen C5 I, Ford Fiesta V, Ford Focus II, Ford C-Max, Peugeot 407.
Trzeba zanurzyć się pod kierownicę i odkręcić pedał gazu 🙂
Inna pomysłowość inżynierów to bardzo dobre ukrycie filtra w środkowej konsoli od przodu przy podłodze, tak jest przykładowo w Nissanie Tiida, trzba położyć się na dywaniku i po omacku grzebać w nogach.
Ale rekordzistą jest chyba Opel Zafira I. Filtr kabinowy schowany w środkowej konsoli, aby do niego się dostać rozbieramy pokrywę pod schowkiem pasażera, potem sam schowek, a potem specjalną klapkę od filtra. Niby nic wielkiego, ale śrubek co nie miara, a to przekłada się na długi czas wymiany.
W większości samochodów z wymianą filtra poradzi sobie osoba „nietechniczna”. Możesz zajrzeć na Youtube, tam zazwyczaj są filmiki instruktażowe, a jeśli nie chcesz zmieniać filtra tylko sprzedać samochód to dzwoń do nas! Nawet jeśli myślisz o złomowaniu swojego pojazdu, lepiej najpierw z nami pogadaj. Może się okazać, że damy drugie życie twojemu autku, a Ty dostaniesz lepsze pieniądze!
» Prowadzimy skup używanych samochodów w Bydgoszczy i okolicach.
» Zajmujemy się skupem aut w każdym stanie i każdej marki.
» Po kupowany samochód możemy podjechać lawetą.
Z nami się dogadasz! Dzwoń śmiało!
537 160 989
578 361 453
Brak komentarzy